Meteen naar de content

Alleen Vandaag Gratis Verzending NL en BE!

Betaal achteraf met KLARNA!

    Herroepingsrecht

    ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
    Bij levering van producten:
    1. De consument heeft bij de aankoop van producten gedurende 14
    dagen de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden.
    2. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
    door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en
    aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
    3. De garantieperiode van de tussenpersoon is dezelfde als de
    garantieperiode van de fabrikant. De tussenpersoon is echter nimmer
    verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
    voor een individuele toepassing door de koper, noch voor eventuele
    adviezen t.a.v. het gebruik of de toepassing van de producten.
    In geval van een garantieclaim zal de Tussenpersoon naar haar keuze
    voor vervanging of reparatie zorgen. In geval van vervanging verplicht
    de koper zich het vervangen artikel aan de Tussenpersoon te
    retourneren.
    De garantie is niet van toepassing indien:
    - de koper de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt
    of door een derde heeft laten repareren en/of bewerken;
    - de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
    blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen
    van de tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn
    behandeld;
    -het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
    overheid heeft uitgevaardigd of zal uitvaardigen met betrekking tot de
    soort of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
    - Hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed,
    zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen. Een lijst van
    hygiëneprodukten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed
    (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up,
    haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.
    Indien:
    1. de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft
    besteld, vangt de bedenktermijn aan op de dag waarop de consument,
    of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft
    ontvangen. De ondernemer mag, onder voorwaarde dat hij de
    consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze
    over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met
    een verschillende levertijd weigeren.
    2. de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
    onderdelen, vangt de bedenktermijn aan op de dag waarop de
    consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of
    het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    3. de overeenkomst strekt tot het regelmatig leveren van producten
    gedurende een bepaalde periode, vangt de bedenktermijn aan op de
    dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het
    eerste product heeft ontvangen.
    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd:
    3. In het geval dat een dienstenovereenkomst of een overeenkomst voor
    levering van digitale inhoud niet op een materiële drager is geleverd,
    kan de consument gedurende veertien dagen zonder opgave van
    redenen de overeenkomst ontbinden. Deze veertien dagen gaan in op
    de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op
    een materiële drager zijn geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    4. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie
    over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet
    heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van
    de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
    vastgestelde bedenktijd.
    5. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie
    aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de
    ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de
    bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie
    heeft ontvangen.
    6. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
    product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
    uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
    beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
    herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
    toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en
    verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de
    ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    7. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
    herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van
    het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar
    maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat
    de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te
    sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
    zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
    verzending.

    ARTIKEL 7 – KOSTEN UITOEFENING HERROEPINGSRECHT
    1. Bij uitoefening van het herroepingsrecht door de consument, komt ten
    hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
    2. De ondernemer zal zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag, doch
    uiterlijk 14 dagen na herroeping, terugbetalen op dezelfde wijze die
    door de consument is gebruikt. Hierbij is terugontvangen door de
    webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending vereist.
    3. Eventuele waardevermindering van het product veroorzaakt door
    onzorgvuldige omgang komt voor rekening van de consument. Hier
    kan geen beroep op worden gedaan indien door de ondernemer niet
    alle wettelijk verplichte informatie betreffende het herroepingsrecht is
    verstrekt. Dit dient voor het sluiten van de koopovereenkomst dient te
    geschieden.

    ARTIKEL 8 – UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT
    3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de
    ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
    van de overeenkomst, heeft vermeld en het een van de in lid 2 en 3
    opgesomde producten betreft.
    4. Uitsluiting is slechts mogelijk voor de volgende producten:
    5. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomst
    specificaties van de consument;
    6. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    7. die snel kunnen bederven of verouderen;
    8. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
    markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    9. voor losse kranten en tijdschriften;
    10. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de
    consument de verzegeling heeft verbroken;
    11. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling
    heeft verbroken. Hygiëneproducten kunnen niet worden
    teruggenomen en vergoed, zeker niet met de huidige COVID-19
    maatregelen. Een lijst van hygiëneprodukten die niet kunnen worden
    teruggezonden en vergoed (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini,
    make-up, haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.
    12. Uitsluiting is slechts mogelijk voor de volgende diensten:
    13. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
    verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    14. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument
    is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    15. betreffende weddenschappen en loterijen

    ARTIKEL 9 - PRIJS
    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
    prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
    behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
    btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of
    diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
    financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met
    variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen
    en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
    het aanbod vermeld.
    4. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit
    bedongen heeft en:
    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
    zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.
    6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid
    aanvaard. Bij druk-en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het
    product volgens de foutieve prijs te leveren.
    7. Bijzondere, bijkomende inklaringskosten en/of invoerrechten zijn niet in
    de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

    ARTIKEL 10 – GARANTIE EN CONFORMITEIT
    1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten
    voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties,
    aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op
    de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
    wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
    overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
    product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie
    doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de
    consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
    kan doen gelden. Daaronder wordt verstaan iedere verbintenis van de
    ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze
    aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder
    gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is
    tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4
    weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
    Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
    verpakking en in nieuwstaat verkerend.
    4. De garantie geldt niet indien:
    5. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
    bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    6. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
    blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd
    zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking
    behandeld zijn;
    7. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
    voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van
    de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
    8. Hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed,
    zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen. Een lijst van
    hygiëneprodukten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed
    (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up,
    haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.


    ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen
    bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
    producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
    diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
    kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
    vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame
    spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument
    akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de
    bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
    slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
    hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
    De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
    kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
    schadevergoeding.
    4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen
    kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een
    termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
    5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de
    ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig
    mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
    6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
    ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te
    stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze
    worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
    vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden
    uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor
    rekening van de ondernemer.
    7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
    de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of
    een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES: DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING
    Opzegging
    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen
    met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
    een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het
    einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op
    een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    2. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
    aangegaan;
    3. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer
    voor zichzelf heeft bedongen.
    Verlenging
    4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
    vernieuwd voor een bepaalde duur.
    5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde
    tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dagnieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd
    voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument
    deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan
    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
    stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument
    te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de
    overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
    maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter
    kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
    stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proefof kennismakingsperiode.
    Duur
    8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
    opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
    redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
    overeengekomen duur verzetten.

    ARTIKEL 13 - BETALING
    1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de
    consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7
    werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6
    lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
    vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
    overeenkomst heeft ontvangen.
    2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
    vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
    behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de
    consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
    3. De consument kan de betaling verrichten met de volgende
    betaalmethodes: iDeal, Bancontact, Klarna, KBC/CBC, Belfius Direct Net
    en Credit Card (AMEX, Mastercard, Maestro en Visa)

    ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen
    bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van
    14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een
    klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
    bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een
    meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat
    een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

    ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
    van toepassing.

    ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
    mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
    vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager.

    MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
    Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt
    herroepen
    Aan:
    Naam bedrijf:
    Adres:
    Postcode:
    E-mail:
    Telefoonnummer:

    Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst
    betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende
    dienst (*) herroep/herroepen (*):
    — Besteld op (DD-MM-YYYY):
    — Bestelnummer:
    — Ontvangen op (DD-MM-YYYY):
    — Naam/Namen consument(en):
    — Adres consument(en):
    — IBAN Rekeningnummer:
    — Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier
    wordt ingediend):
    — Datum(DD-MM-YYYY):

    GRATIS VERZENDING

    Gratis verzending in NL & BE

    KLARNA

    Betaal nu achteraf met KLARNA!

    24/7 SUPPORT

    Ja, ook in het weekend!

    DE BESTE KWALITEIT

    Altijd en overal